Så satt den.

Postet av Jarle Overvik den 18. Sep 2015

Etter mye motgang ble det endelig klaff i årets siste hjemmekamp. Seier 3-0 over Hommelvik smakte utrolig godt etter en mager poengfangst så langt. Seieren var fullt fortjent og kunne godt vært større ettersom hjemmelaget produserte de fleste og farligste sjansene. Etter mange forfall i forrige kamp var det flere som meldte seg til tjeneste til denne kampen. Hjemmelaget tok tak i kampen fra start og beholdt initiativet i hele første omgang. Litt trykk fra Hommelvik i begynnelsen av andre omgang uten å komme til målsjanser. Kampen forløp slik.

18 min. 1-0. Corner som blir klarert ut til Runar som skyter på hel volley, keeperretur som Erik er påpasselig frampå og setter i mål.
21 min. Åge med framspill til Runar som i steget skyter i nettveggen.
27 min. Tommy med crosspasning til Runar som på hel volley skyter like utenfor.
30 min. Tommy med stor mulighet fra 7-8 meter, men skuddet blir blokkert.
40 min. 2-0. Åge med framspill til Runar på venstresiden, innlegg fra dødlinja til lars Erik som fra femmeteren setter ballen sikkert i mål.

Pause.

I forfjamselsen over å lede så lenge ble det ikke notert noe før....

80 min. 3-0. Runar ned på venstresiden, innlegg på hodet til Lars Erik som header ballen inn ved stolperota.

Etter en litt slapp høst så langt var det langt mer futt og tæl i laget denne gangen. Forsvaret slapp hommelvikingene nesten ikke til målsjanser og var samlet langt mer på hugget enn tidligere. Midtbanen med mye mindre feil enn før og løp mye og godt. Endelig løsnet det også litt for de på topp og tre mål er absolutt godkjent. Så får vi håpe at dette gir laget den oppturen som må til skal det bli poeng i høstens tre siste kamper på bortebane.

På en god dag der alle hevet seg får alle godkjent. Ingen nevnt, ingen glemt.

Endelig kom smilet fram(bilde). Fotograf Anne