Hjemmetap mot Vestbyen

Postet av Jarle Overvik den 17. Aug 2015

Vikvarvet ødela for seg selv i høstpremieren mot serieleder Vestbyen. Etter ett minutt sto det 0-1 etter at bortelaget kontret etter en corner . Og som ikke det var nok sto det 0-2 etter fem minutter etter at en Vestbyenspiller stjal ballen på ti meter og scoret sikkert. Dermed var i grunnen kampen ødelagt for vår del. For selv om Vestbyen ikke scoret flere i første omgang holdt de hjemmelaget unna de største mulighetene. Nærmest var Arnt Olav etter en corner. 0-2 til pause. Ny tabbe etter 1 minutt i andre gjorde at Vestbyen gikk opp i 3-0 etter å ha rundet vår beste denne kvelden, Roger; og satt ballen sikkert i mål. Langt flere sjanser til oss i andre omgang, men når Runar ikke traff på skuddene og Lars Erik ikke klarte å tuppe ballen i mål fra tre meter endte det målløst for Vikvarvet. Da får det være en parantes at Vestbyen gikk opp i 4-0 ti minutter før slutt på et dårlig innlegg som datt i bakre hjørne. Godkjent for innsatsen men altfor mange personlige feil som vi blir hardt straffet for. Vestbyen så gode som vi trodde og tipset om at de rykker opp i fjerde etter denne sesongen står ved lag.

Roger sto en god kamp i mål og var den eneste som får godkjent.