Vikvarvet rotet bort pauseledelsen nok en gang

Postet av Jarle Overvik den 25. Jun 2015

Rundt 120 tilskuere tilstede på en regntung kveld da Selbu til slutt slo hjemmelaget 2-1.Vi spilte en brukbar første omgang og hadde presset på Ballklubben i store deler av omgangen. Noen store sjanser til hjemmelaget i denne perioden uten at det resulterte i scoring. Vi kom oss gang på gang rundt på kantene men litt for upresise innlegg førte til at det meste rant ut i halvsjanser. Åge nærmest på heading like utenfor 12 minutter ut i omgangen. Omgangens eneste mål kom etter 37 minutter. Lang ball opp som en selbuforsvarer klarerer i Martin, ballen til Runar som enkelt setter ballen i mål fra 25 meter.1-0 til Vikvarvet til pause der vi ikke noterte en eneste sjanse til laget fra borta Nea.
Bestemte oss for å gå hardt ut også i andre omgang å ta styringen i kampen. Gjorde det stikk motsatte. Ble overløpt på midtbanen men en kjempemiss bakerst gjorde at Ballklubben utliknet i det 51 minutt. De økte til 2-1 i det 57 minutt etter godt spill der vi ble fullstendig overspilt. Vi burde utliknet ved Runar tre minutter senere. Han stjal ballen fra en midtstopper, kom alene med keeper men satte ballen utenfor stolperota...La om til 3 bak det siste kvarteret og til 3-3-4 de siste ti. Men når heller ikke Martin klarer å sette ballen i mål fra femmeteren ender det med tap. Vi har et massivt trykk på slutten men mye slurv gjør at vi ikke skaper de helt store sjansene. Dermed ender det med tap som det ofte har gjort i vårsesongen. Litt surt og litt bittert men det er jo tross alt bare snakk om fotball....
Nå er det fotballferie så vi får prøve å slå litt bedre fra oss på høstsesongen. Nå gleder vi oss først og fremst til Væktarstua Cup om 14 dager. Kanskje kommer snuoperasjonen oppå der???

Runar eneste målskårer i lokalderbyet.

Mye folk tilstede tross regn. Morsomt med lokalderby