6 seire på rad

Postet av Jarle Overvik den 29. Sep 2019

Denne gjengen med gode supportere holdt humøret oppe gjennom hele kampen.

La det være sagt først som sist. Vikvarvet spilte en av sine svakeste kamper i årets sesong, men det holdt allikevel til en komfortabel og meget fortjent 6-2 seier på Lade.

Trondheim Internasjonal Fotballklubb var motstander i årets siste bortekamp. Og det var også denne gang satt opp en dommertrio av fotballkretsen for holde orden på banen. Om det var på grunn av oss eller dagens motstander vites ikke. Det ble dessverre som i våroppgjøret preget av at nok en av våre spillere ble slått i ansiktet av en motstander. Det endte selvsagt med rødt kort til vedkommende. I tillegg ble vår spiller også utvist i samme slengen for å ha dyttet til spilleren etter å ha blitt slått, etter å ha fått gult for dyttingen. "Bra" vurdert av dagens  dommer....Vi fikk også gult kort for provoserende opptreden med munnen for å be en av motspillerne slutte med ropinga....og det etter at spilleren som lå og ropte på frispark fikk gult av dommeren for dette. Provoserende var visst også undertegnede når han ropte ut til dommer hva det ble gitt gult for...Undertegnede fikk da tilbud om forflytning til et annet sted enn Lade. Det så ut som det ble brukt et regelverk for hjemmelag og et for bortelaget. På bortelaget gikk kjeften hele kampen uten at det det tydligvis var provoserende munnbruk og mens Runar ikke fikk noen ting etter å blitt klipt ned med en tofotstakling innenfor 16, fikk hjemmelaget passelig nok frispark for uskyldige dytter ute på banen. Men dommertrioen skal ha ros for en ting. De gikk ikke på alle forsøk på filming innenfor 16 fra hjemmelaget. For nesten hver gang de kom seg innenfor 16, lå det en av hjemmelagets spillere, som en fisk med buken i været og sprellet, og ropte på straffespark. Det skal de ha ros for.

En litt frustrerende kveld endte med solid seier, men litt for mange utenomsportslige ting og dårlig stemning på banen, skapte ingen jubelscener i garderoben etter kampen, bare frustrasjon og småforbannede vikvarvinger.

Kampforløpet gikk sånn.

5 min. Lars med lang ball opp mot venstre, der Runar tar ballen på hel volley og smeller den utagbart ned i langhjørnet for keeper fra ca 20 meter. 0-1

33 min. 1-1. skudd fra 18 meter.

38 min. 1-2. Runar med frispark fra 30 meter som går i mål helt nede ved stolperota.

45 min. 1-3. Filimon med corner som Johan setter i mål fra kloss hold.

pauseresultat 1-3.

70 min. 2-3. skudd fra 20 meter som går inn ved stolperota.

72 min. 2-4. Runar får med seg ball i bakrom, løper fra sin forsvarer, runder keeper og setter den sikkert i mål.

81 min. 2-5. Runar spilles igjennom på høyresiden, setter fart mot mål og svinger den sikkert i mål med venstrefoten.

83 min. 2-6. Selemun spiller Runar igjennom igjen og ballen settes sikkert tilside for keeper og i mål.

Dette blir også sluttresultatet og alle takker pent for kampen, som det skal være.

Uten forkleinelse for noen, så ble dette Runar sin kamp med hele 5 scoringer og god jobbing kampen igjennom. Runar har når en serierunde gjenstår 30 seriemål så langt iår. På en sesong er det ny klubbrekord for Vikvarvet, i tillegg til at han nå er den mestscorende spilleren gjennom alle tider i Vikvarvet med sine 164 seriemål. Det er bare å gratulere.