Seier på Ranheim

Postet av Jarle Overvik den 11. Sep 2019

Forholdsvis god stemning etter å ha slått Ranheim 2-1.

Vi hadde fullstendig grep om denne kampen i 85 minutter, men det ble litt kok på slutten med hjemmelagets reduseringsmål helt mot slutten. For det begynte bra og Runar ble spilt alene med keeper etter fem minutter, men muligheten blir satt utenfor. Samme mann med god mulighet på volley like etter uten uttelling. Nils med god mulighet etter dødball men med samme resultat. Skulle endelig få uttelling etter 27 minutter etter stort spillemessig overtak. Arnt opp på venstre, inn til Runar som dundrer ballen i nettaket til 0-1. Nærmere kom vi ikke før pause.

0-2 etter 55 minutter. Runar opp på venstresiden, knallhardt innlegg langs bakken som går via en ranheimsforsvarer og inn ved stolpen.

60 minutter gått når Runar er på farten igjen på venstresiden, drar seg inn og avslutter via keeper og i tverrligger og over. 62 minutter når Runar treffer stanga på hel volley. Så får de straffe etter 86 minutter etter hands i feltet som de scorer på. Mulighet for å avgjøre kampen etter 89 minutter når Lars spiller igjennom Runar, men avslutningen går utenfor. Så går lyset og kampen blåses av med seier 2-1 til oss. Det lille lyset som var skulle det egentlig stått. For treningslyset på ranheimbanen gjorde det svært vanskelig å se når mørket kom, men samtidig litt hjemmekoselig for oss fra Vikvarvet som er vant med slike forhold fra våre sene høstkamper på hjemmebane.

En meget fortjent seier som burde vært mye større og som burde vært avgjort lenge før slutt.

Holger med god kontroll bakerst og ble sjelden satt på store prøver. Bjørn og Joar med gode bidrag backene, mens stopperne Arild og Bjørnar hadde full kontroll i midten. Banens to beste på sentral midtbane for oss. Selemun og Jan Olav spilte begge til en sekser på terningen. Arnt og Lars med gode bidrag på flankene, jobbet godt og begge burde fått målgivende. Runar og Nils startet på topp. Runar avgjørende igjen og hadde muligheter til flere. Nils er poteten som kan brukes overalt. Spilte meget bra både som spiss og midtbane. Marcus inn på topp og jobber alltid helhjertet. Måtte ut med skade i andre omgang. Jeber inn som venstre på midten og gjorde det veldig bra. Assist på innlegget til Runar som gikk i mål. Filimon også inn på topp og jobbet som vanlig iherdig opp og ned.

Dommeren hadde bestemt seg for blåtime siste 60 minutter, og det allerede tidlig i september...Dessverre for oss spilte vi i gult denne kampen slik at hjemmelaget stilte i blått. Pluss i margen til spillere som holdt hodet kaldt tross avgjørelser som slett ikke gikk i gul favør...men muligens var det bare mørket.