Seier i lokaloppgjøret.

Postet av Jarle Overvik den 4. Sep 2018

Typisk bilde fra kampen. Vikvarvet på full fart framover med en overspilt Olsen halsende bak...Foto. Hofsmo Selbyggen.

Vikvarvet tok en meget fortjent seier i lokaloppgjøret mot sammenslåingskameratene fra dalføret. Det ble til slutt med knappest mulig margin og unødvendig spennende nesten helt til slutt. Litt over full tropp til denne kampen så noen måtte stå over. 18 kampklare der alle fikk spilletid er meget positivt på høsten når en sesong snart går mot slutten.

Fikk noen halvsjanser fra start. Først etter et innlegg fra Bjørn, der både Lars og Arnt var veldig nære på bakerste.Filimon like etter men skyter like utenfor. På motsatt side fikk Thomas en god mulighet men ble løpt opp av Joar. Thomas fikk likevel muligheten etter 20 minutter og fikk en tå på ballen i kamp med en forsvarer og keeper og setter ballen i mål til 0-1. God mulighet for Runar etter pasning fra Arnt ,(som spilte en kanon første omgang)like etter, men det knallharde skuddet gikk midt på keeper. Ny stor mulighet etter 25 minutter. Corner som til slutt havner rundt sekstenmeteren der Runar treffer godt , men nok en gang får Morten reddet. Morten som for øvrig spilte seg rett inn i VM diskusjonen etter denne kampen. Vi skulle likevel få utlikningen etter halvtimen. Runar med knallhardt flatt innlegg foran mål som en forsvarer er så uheldig å sette i eget bur. 1-1. Ny stor mulighet like etter. Lang ball fram , stuss Runar og fra god posisjon skyter Filimon over. Arild med godt innlegg etter 36 minutter men heller ikke Selemun makter å få ballen i mål i god posisjon.

1-1 til pause.

Fortsatte å skape sjanser også i andre og midtveis i omgangen fikk vi en trippelsjanse fra kort hold men mål!!! neida. Når mørket hadde lagt seg over hjemmelagets trener og Rødmyra etter sjansesløsingen, kom endelig seiersmålet etter 82 minutter. Vi bryter på egen halvdel, opp til Runar på venstre som drar seg forbi sin mann, ned mot dødlinja og 45 ut til Erik som skyter sikkert i mål i langhjørnet for keeper. 2-1 og vi har meget fortjent snudd kampen.Vi får også kampens siste store sjanse i det 92 minutt ved Biniam som utrolig nok ikke makter å sette ballen i mål fra 6-7 meter. Ingen stor spillemessig forestilling av hjemmelaget som bare tidvis viste hva de er gode for. Forholdsvis rolig dag bak for Holger, forsvaret spilte seg også bra opp etter litt hektiske åpningsminutter. Framover må det omsettes flere sjanser til tellende resultat i kampene som kommer. De fire siste kampene i årets sesong går nemlig mot de to lag foran på tabellen og de to like bak. Men det kan gå.