Godkjent start på høstsesongen.

Postet av Jarle Overvik den 14. Aug 2018

Tommel opp fra kapteinen etter at Nidaros 2 ble slått 6-1 på Rødmyra. Tommel opp også for kapteinen som gikk foran med innsats og tæl og var banens beste i oppgjøret før terrieren måtte av med krampe .

Det begynte trått og forsiktig i oppgjøret mot Nidaros 2. Ballen gikk sent, løpene kom sent, masse feilpasninger, dårlig innsats og litt høye skuldre var gjennomgangstema i en første omgang som hjemmelaget riktignok vant 2-1. Det var et hederlig unntak og det var kaptein Arnt som løp og fightet som en kaptein skal. Skapte allikevel mange sjanser og både Joar og Lars hadde hver sin gode mulighet etter 11 og 12 minutters spill. Kampens første scoring kom etter 19 minutter. Runar får ballen ute på høyresiden, 45 ut til Lars som skyter kontant i mål fra10 meter. Bortelaget kontrer inn en utlikning etter 27 minutter før hjemmelaget igjen tar ledelsen 2-1 etter 37 minutter. Fint forarbeid av Tommy til Arild ut på høyrekanten, hardt innlegg foran mål som Runar møter og setter ballen kontant i mål . Lærebokangrep. Nære på tre minutter senere men skuddet!!!!eller innlegget??? fra Arnt treffer stanga og ut. to minutter senere drar Tommy av en forsvarer og alene mot keeper skytes det utenfor med venstreslegga????

Det ble litt ørevarming i pausen og det gjorde tydligvis godt for Vikvarvet dominerte fullstendig i andre omgang. Kun minuttet var spilt da Lars trillet ballen i hjørnet på pasning fra Tommy. Arnt med godt forsøk på hel volley etter 53 minutter, men skuddet fra rundt 20 meter treffer tverrligger og over. Kvarteret spilt når kanskje dagens fineste angrep kommer, trukket opp på høyresiden. 4 spillere med entouch der til slutt Kai flikker Joar igjennom   og der sistnevnte setter ballen kontrollert i langhjørnet. Den varianten kan jeg ikke huske vi har trent på engang...74 minutter spilt når vi får tre utrolig store sjanser på rad til å øke , men ubesluttsomhet og dårlige avslutninger ødelegger. Får endelig hull på byllen igjen med kombinasjoner på høyresiden mellom Håkon og Arnt der Tommy til slutt får ballen og netter kontant til 5-1. Sluttresultatet blir satt 10 minutter før full tid på et realt selvmål og 6-1.

Første omgang bar preg av at det var første kamp i høst, mens andreomgangen lignet i hvert fall litt på det som bør være standarden i kampene som kommer. For det er vel liten tvil om at det venter tøffere motstandere på Rødmyra enn dette. Det var allikevel positivt at vi dominerte andre omgang såpass klart og at det var mange som hevet seg mange hakk etter en litt svak første omgang. 18 spillere i troppen til kampen der alle etter hvert fikk spilletid.