Seier i første hjemmekamp

Postet av Jarle Overvik den 31. Mai 2018

En fornøyd gjeng etter nok en trepoenger.

De siste tilskuerne hadde knapt kommet seg gjennom telleapparatene før den første scoringen kom på Rødmyra. For før minuttet var gått hadde Tommy gitt oss ledelsen 1-0 på en mellomting mellom skudd og lobb, pent spilt opp av Lars på venstrekanten. Scoringen kom som følge av det vi hadde blitt enige om på forhånd. På en grå og humpete Rødmyra skulle det spilles direkte mot mål mens barcelonafaktene skulle gjemmes til en senere anledning. Hjemmelaget kjørte hardt på fra start og etter 8 minutter sto det 2-0. Tommy med corner fra høyre som Filimon var sist på inne i feltet.

Etter dette jevnet spillet seg ut uten at de store mulighetene ble skapt , Astor fant til slutt ut av tuene og fikk tettet bedre bakover. 0-0 sto seg til pause i en brukbar omgang av hjemmelaget.

Hadde føringen også i starten av andre omgang og etter 63 minutter sto det 3-0. Jomar på hel volley nok en gang fra høyrebacken, ingen direkte suser som på Kløfta , men nok til at astorkeeperen tok en Karius og glapp ballen i mål.

Der burde hjemmelaget drept kampen ved å holde unna scoring en ti minutters tid. Total sløvhet halvminuttet senere og så sto det plutselig 3-1. Nå snudde kampbildet fullstendig og byguttene overtok føringen i kampen. Hjemmelaget ble spilt fryktelig lave og evnet heller ikke å holde på ballen når de vant den. Astor reduserte en gang i det 87 minutt på dødball men flere mål ble det ikke. Litt flaks for hjemmelaget som to ganger reddet på streken før den siste reduseringen kom.

Tre poeng ble det uansett i kampen mellom lag to og tre på tabellen,og seieren førte også til at lagene byttet plass på tabellen. Ny vanskelig bortekamp  mandag på Heimdal som har ett poeng mindre enn Vikvarvet.